Artykuł sponsorowany
Chronienie drogocennych przedmiotów i dokumentów oraz samej gotówki może mieć istotne znaczenie nie tylko dla firm, ale również dla osób prywatnych. W czasach szerokiego dostępu do Internetu i social mediów, wiele osób zdradza o swoim prywatnym życiu znacznie więcej niż by chciało. Z tego powodu często warto chronić się na wszelki wypadek – aby zapobiec największym tragediom.
Wbrew powszechnym wyobrażeniom, wybór i zakup sejfu nie jest wcale prosty i może znacząco się różnić w zależności od tego, co będziesz w nim przechowywać. Inne cechy mają sejfy i szafy na broń, inne sejfy na laptopy, a inne szafy na akta, sejfy depozytowe na gotówkę czy w końcu te, w których złożysz biżuterię. Z tego powodu musisz dobrze oszacować cechy swojego majątku i zdecydować, które przedmioty warte są dodatkowego zabezpieczenia. Bierz też pod uwagę to, że nie wszystko umieszcza się w sejfach ze względu na wartość – choć to może być głównym powodem kupowania szaf na biżuterię czy gotówkę. Istotnym czynnikiem, który wpływa na konieczność posiadania sejfu, jest również bezpieczeństwo. Jeśli jesteś w posiadaniu broni, powinieneś zrobić wszystko, by ochronić niepowołane osoby przed kontaktem z nią – nawet, jeśli mieliby to być tylko Twoi domownicy. Z kolei akta osobowe i inne dokumenty, w których posiadaniu jesteś, czasem wymagają ochrony z powodu możliwości ujawnienia wrażliwych danych. Jest to szczególnie istotne, kiedy prowadzisz własną działalność, masz dostęp do ważnych dokumentów w związku z pracą lub po prostu dysponujesz aktami, które nie powinny być dostępne dla niepowołanych osób.
Istnieje wiele rodzajów sejfów i wybór jednego z nich jest powiązany nie tylko z tym, co będziesz w nim przechowywać, ale również właściwościami samej szafy. Klasyczne sejfy to najczęściej produkty niezwykle zróżnicowane pod względem możliwości montażowych – mogą być ścienne, meblowe lub podłogowe. Zabezpieczysz w nich przeróżne przedmioty, takie jak broń, dokumenty, gotówkę, biżuterię, sprzęt medyczny czy kasjerski. Innym rodzajem zabezpieczenia są kasy pancerne, które z reguły są przenośne, lekkie i dopasowane do potrzeb pracy. Przydadzą się, jeśli Twój zawód wymaga noszenia ze sobą lub zabierania w podróże ważnych przedmiotów, które musisz chronić przed osobami postronnymi. Jeśli rzeczy, które chcesz zabezpieczyć, jest naprawdę dużo – na przykład jesteś w posiadaniu obszernej dokumentacji lub drogocennych przedmiotów wielkogabarytowych – najlepszą opcją będą szafy metalowe. Innym rodzajem sejfu są organizery kluczy, służące do skutecznego zabezpieczania i szybciej ewidencji tych przedmiotów, urządzenia bankowe, takie jak skrytki depozytowe, skarbce i liczarki pieniędzy, a także meble pracownicze BHP, w których pracownicy Twojej firmy mogą bezpiecznie pozostawiać prywatne rzeczy na czas pracy.
Zdjęcie główne: pexels.com/maitree rimthong