Zakup samochodu oznacza kosztowny wydatek, podobnie jak garaż z prawdziwego zdarzenia. Z tego artykułu dowiesz się, jak wybudować go tanim kosztem, bez rezygnacji z jego funkcjonalności.
Do jego zalet (oprócz niskiej ceny) należą łatwość i szybkość montażu oraz to, że produkuje się go w wielu rozmiarach, przez co można bez problemu dopasować je zarówno do wymiarów auta, jak i podwórka. Równie łatwo można je demontować i przenosić w przypadku, gdy znajdziemy lepsze miejsce na podjazd.
Dodatkową funkcją garażu blaszanego może być magazyn lub składzik na narzędzia ogrodnicze. Im blacha jest grubsza, tym solidniejszy garaż, dlatego dobrze rozważ jej wybór, by zapewnić swojemu samochodowi jak najlepszą ochronę. Warto pokryć blachę warstwą farby podkładowej, co zabezpieczy ją przed powstawaniem korozji. Nie zapomnij też o sprawdzeniu jakości klamek, zamków i zawiasów. Przed montażem należy odpowiednio przygotować powierzchnię – zazwyczaj stosuje się wylewkę, ale można użyć również podsypki albo płyt chodnikowych, z których po jednej umieści się pod każdym rogiem garażu.
Wiaty garażowe często produkuje się na wymiar. Mogą być jedno-, dwu- i wielostanowiskowe, dzięki czemu niskim kosztem zyskasz miejsce dla kilku samochodów. Jeśli nie zajmuje powierzchni przekraczającej 50 metrów kwadratowych, nie musisz zgłaszać jej budowy ani ubiegać się o pozwolenie. Często mają dodatkowe niewielkie pomieszczenie, w którym można parkować motocykl albo przechowywać narzędzia ogrodnicze, rowery czy części wymienne do samochodu. Ich wygląd daje się dopasować do otoczenia lub domu, zarówno pod względem koloru, jak i architektury.
Wiata garażowa może posiadać sam dach, ale znacznie praktyczniejsze są te ze ściankami. Buduje się je z drewna litowego bądź klejonego, dzięki czemu dobrze wkomponowują się w ogród. Same dachy mogą mieć różne rodzaje pokrycia, na przykład blachodachówkę lub dachówkę ceramiczną falistą, ale najefektowniejsze będą przezroczyste (typu carport, pokryte poliwęglanem) i asymetryczne. Jeśli chodzi o ich konstrukcję, można wybrać spośród jednospadowych, dwuspadowych i kopertowych.
Namiot, niezależnie od swoich rozmiarów, nie wymaga pozwolenia na budowę. Ze względu na lekką konstrukcję i bardzo łatwy montaż stawia się go szybko i bez problemu można przenosić go w inne miejsca. Jednocześnie jest wytrzymały i stabilny dzięki użyciu stelaży aluminiowych lub stalowych oraz dodatkowym mocowaniom. Sama plandeka robiona jest z materiału PCV.
Namiot garażowy niskim kosztem można dopasować zarówno do wybranej szerokości, jak i wysokości. Zalecany wymiary to 3 m szerokości przy 2,4 m szerokości wejścia oraz 2,2 wysokości. Skutecznie ochroni samochód przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, przed wilgocią i promieniowaniem UV. Dla wygody można umieścić go na specjalnym podłożu, ale nie jest to konieczne. Wilgoć czy pleśń i tak się w nim nie pojawią. Jego kolor można dobrać w taki sposób, aby pasował do otoczenia; dzięki ciemnej zieleni wizualnie wtopi się w zieleń podwórka, a szarości i beże mogą pasować do domu czy ogrodzenia. Odradzany jest wybór czerni – latem garaż może się mocno nagrzewać.
Zdjęcie główne: Pixabay/pexels.com