Ile kosztuje urządzenie domowego biura?

Urządzając je, musisz zadbać o jego funkcjonalność, aby odpowiadała tej z „firmowego” miejsca pracy. Powinieneś zaprojektować domowe biuro tak, by było komfortowe i nie wyglądało sztucznie.

  1. Ściany

Najprostszym rozwiązaniem jest oczywiście pomalowanie ich farbą. Nie musisz kupować tej o wyższej odporności na wodę czy zabrudzenia, co jest już pewną oszczędnością. Podobnie jak typ farby – matowa jest nieco tańsza od satynowej i delikatnie rozproszy światło, nieznacznie je odbijając, przez co całość będzie wyglądała na przyjemnie stonowaną.

Cena farby zależy od tego, czy konieczne jest zdzieranie poprzedniej warstwy, czy posiadasz już potrzebne akcesoria, czy zatrudnisz do tych prac fachowca i wreszcie od wymiarów pomieszczenia. Wybierając w każdym przypadku najtańsze rozwiązanie (oraz zakładając, że domowe biuro jest raczej standardowej wielkości), za pomalowanie ścian zapłacisz 150 zł, ale cena może wynieść nawet do 1000 zł.

Ostateczna kwota zwiększy się o kilkaset złotych, jeśli postanowisz na jednej ze ścian położyć fototapetę – dzięki niej wnętrze zyska estetyczny wygląd i jednocześnie nie będzie wymagało innych dekoracji.

  1. Oświetlenie

Pomijając oświetlenie górne, konieczne będzie kupienie lampki na biurko oraz ewentualnie lampy stojącej. W domowym biurze oświetlenie jest szczególnie ważne, zarówno ze względu na komfort pracy, jak i na zdrowie oczu. Światło powinno być jak najbardziej zbliżone do dziennego. 

Lampka na biurko to koszt od 50 zł, jednak warto zaopatrzyć się w taką, której samodzielnie można zmienić kąt nachylenia oraz wysokość (od 80 zł). Z kolei lampa stojąca to wydatek od ok. 150 zł w górę.

  1. Meble

Do najbardziej podstawowego wyposażenia domowego biura należą biurko, fotel oraz regał. Biurko powinno mieć szeroki blat oraz od dwóch do trzech szuflad (łatwiej w nich o segregację dokumentów itp. niż w jednej). Ceny zaczynają się od 250 zł.

Kolejny zakup to fotel – wygodny, dobrze dopasowany do sylwetki oraz z regulowaną wysokością. Znajdziesz je w sklepach już od 200 zł, jeśli jednak zależy Ci na komforcie pracy, na tym zakupie nie powinieneś oszczędzać. Regał będzie najdroższym z tych wydatków – od 300 zł możesz nabyć taki w najprostszym wariancie.

Często regał okazuje się niewystarczający i konieczne jest dokupienie szafek (ceny zaczynają się od 130 zł). Zadbaj o spójną kolorystykę mebli – nie powinny być zbyt ciemne ani zbyt jaskrawe, ponieważ mogłyby cię rozpraszać. Postaw na neutralne, stonowane kolory, które nie będá odwracały Twojej uwagi.

Za to śmiało zrezygnuj z kojarzących się z korporacjami szarości – w domowym biurze ważne jest, by mimo pracy wciąż czuć komfort towarzyszący przebywaniu w swoim domu.

  1. Sprzęty i akcesoria
  • Jeśli pracujesz przy użyciu laptopa, praktycznym zakupem będzie podstawka, dzięki której ekran zostanie ustawiony na wysokości twoich oczu. Dostępne są podstawki w cenach już od 70 zł.
  • Mimo, że coraz częściej pracuje się na plikach elektronicznych, to wciąż wiele formularzy trzeba drukować, dlatego zainwestuj także w drukarkę ze skanerem, aby nie było konieczne każdorazowe wychodzenie do punktu ksero. Ich ceny zaczynają się od około 300 zł.
  • Przy zakupie regału warto od razu pomyśleć o dobraniu teczek, pudełek, organizerów i segregatorów. Ich ilość jest zależna od indywidualnych potrzeb, ale można założyć wydatek np. 50 zł.
  • Tablica korkowa – kalendarz czy notes są przydatne, ale dzięki tablicy w jednym miejscu zbierzesz listę zadań do wykonania, ważne numery i adresy czy notatki zapisywane na kartkach samoprzylepnych.
  • O niszczarce warto pomyśleć wtedy, gdy pracuje się z dużą ilością dokumentów papierowych. Jeśli nie ma już potrzeby, aby je przechowywać, dzięki niszczarce zyskasz pewność, że żadne dane nie zostaną przeczytane przez osoby nieuprawnione. Ceny niszczarek zaczynają się od 70 zł.

Ostateczna kwota urządzenia domowego biura będzie zależała od rodzaju Twojej pracy, Twoich potrzeb, wielkości pomieszczenia i możliwości finansowych. Powyższa lista wraz z cenami ma pozwolić Ci ogólnie się zorientować, ile mógłby wynieść taki wydatek.

Tagi:
Natalia Bartnik
Studiuje polonistykę na specjalności edytorstwo i redakcja tekstu. Właśnie z tym chciałaby wiązać swój przyszły zawód. Amatorsko interesuje się aranżowaniem wnętrz - estetycznym i ekonomicznym.

Powiązane wpisy

0 Komentarzy

Napisz komentarz