Jakie efekty daje pozycjonowanie sklepów internetowych i ile trzeba na nie czekać?

Chcąc trafić do szerszego grona klientów, zwiększyć konwersję i poprawić swoją widoczność w wyszukiwarkach niezbędne jest pozycjonowanie. To złożony i długofalowy proces, w który warto zainwestować, ponieważ to właśnie organiczne wyniki Google są najlepszym i zarazem najbardziej wartościowym sposobem na pozyskanie ruchu na stronie. Co składa się na pozycjonowanie, jakie daje efekty i ile trzeba na nie czekać? Na te pytania odpowiadamy w artykule.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – od czego zależy?

Pozycjonowanie sklepów internetowych oraz szybkość i skuteczność efektów prowadzonych działań są uzależnione od szeregu czynników. Jednym z nich jest branża. Te bardziej konkurencyjne wymagają więcej czasu niż te niszowe, w których wybicie się i pojawienie się na pierwszej stronie wyników Google jest o wiele łatwiejsze. Dodatkowo na pozycję w wyszukiwarce wpływają dane strukturalne witryny, szybkość strony, linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, zastosowane słowa kluczowe, możliwość przeglądania sklepu internetowego na urządzeniach mobilnych, a nawet certyfikat SSL i wrażenia użytkownika, czyli UX.

Co daje pozycjonowanie?

Co zyskujesz, decydując się na pozycjonowanie swojego sklepu internetowego? Przede wszystkim wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. To z kolei zwiększa ruch na stronie, poprawia widoczność w sieci i wpływa na wzrost konwersji. To liczba akcji wykonywanych na stronie przez odwiedzających ją klientów. To bardzo ważne, ponieważ witryny, które znajdują się na pierwszym miejscu w Google, ale są opuszczane po kilku sekundach, nie mają żadnych szans na zwiększenie zysków. Dodatkowo pozycjonowanie pomaga w zmniejszeniu czynnika odrzuceń i budowaniu profesjonalnego wizerunku marki, która z punktu widzenia klientów jest godna zaufania.

Ile trwa pozycjonowanie sklepów internetowych?

Jak wspomnieliśmy już we wstępie tego artykułu, pozycjonowanie jest procesem złożonym i długotrwałym. Oznacza to, że podpisując umowę z agencją SEO czy decydując się na samodzielne działania, nie zobaczysz od razu efektów. Pierwsze rezultaty można w większości przypadków zaobserwować po około 3-6 miesiącach.

Oczywiście, w przypadku mniejszych sklepów mogą pojawić się szybciej, ponieważ takie witryny nie wymagają tak wielu działań, co rozbudowane i duże sklepy internetowe. Efekty w wyszukiwarce, czyli podwyższenie pozycji na liście wyników, pojawiają się zazwyczaj po 3 miesiącach, jeśli są to mało popularne frazy. W przypadku chętnie wykorzystywanych fraz czas ten wydłuża się nawet do 9-12 miesięcy. Z kolei zwiększenie sprzedaży i liczby zapytań od klientów są zauważalne po około 8-14 miesiącach od rozpoczęcia działań.

Fot.: Tumisu/pixabay.com

Avatar

0 Komentarzy

Napisz komentarz