Jak działa pozycjonowanie dla sklepów z gadżetami ogrodniczymi?

Proces pozycjonowania uchodzi za bardzo skomplikowany i trudny, dlatego jego realizacją zajmują się z reguły wyłącznie wyspecjalizowane agencje interaktywne SEO, rzadziej pozycjonerzy, a jeszcze rzadziej przedsiębiorcy samodzielnie. Proces ten polega na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarce Google i tym samym na zwiększeniu jej rozpoznawalności oraz widoczności wśród innych, dlatego wpływa na rentowność danego przedsiębiorstwa, wysokość osiąganych przez niego zysków czy też możliwości dalszego rozwoju wynikające z dobrych bilansów finansowych. W ramach pozycjonowania przeprowadza się szereg procesów, mających na celu spełnienie wszelkich wytycznych algorytmu Google, który w trybie ciągłym analizuje wszelkie witryny pod kątem ich przydatności w wybranym słowie kluczowym. Jak wygląda kwestia pozycjonowania w przypadku sklepów z akcesoriami i gadżetami ogrodniczymi?

Podstawy pozycjonowania – musisz je znać

Jak działa pozycjonowanie? Odpowiedź na to pytanie tylko z pozoru wydaje się prosta i nieskomplikowana. Proces pozycjonowania polega na próbie spełnienia przez daną witrynę kilkuset oczekiwań wyszukiwarki Google, która została zaprojektowana przez giganta z Mountain View specjalnie po to, aby ułatwić internautom możliwość wyszukania w sieci konkretnego produktu lub usługi. Algorytm dysponuje danymi na temat danej witryny dzięki robotom Google, które w trybie ciągłym analizują każdą stronę i przeczesują cały internet w poszukiwaniu nowych witryn oraz zaktualizowanych treści w witrynach już zaindeksowanych. Algorytm po uzyskaniu danych przeprowadza ich dogłębną analizę i wytycza pozycję danej strony na tle innych w wybranym słowie kluczowym. Podstawowym założeniem pozycjonowania jest dostanie się na najwyższe pozycje w wyszukiwarce.

Na pozycjonowanie składają się etapy takie jak:

  • Audyt SEO. Za pomocą audytu SEO każda agencja interaktywna jest w stanie zapoznać się z obecnym stanem witryny i dopasować do niej zakres działań czy też cenę całej usługi. Bez audytu SEO wyspecjalizowane firmy rzadko podejmują się współpracy, dlatego w większości przypadków audyt przeprowadza się jeszcze przed ostatecznym podpisaniem umowy, często za darmo.
  • Działania on-site. W działaniach on-site chodzi o wprowadzenie wszelkich zmian do wybranej witryny, a ich zakres jest definiowany przede wszystkim przez audyt. W skład działań on-site wchodzi przede wszystkim nasycenie frazami kluczowymi każdej podstrony, zmianę jej UI oraz UX czy też przyspieszenie jej działania.
  • Działania off-site. To stosunkowo krótki punkt, który zawiera między innymi zdobycie jak największej liczby linków prowadzących do pozycjonowanej strony. Im ich więcej – tym lepiej, nie można jednak zapomnieć także o ich jakości. Do niedawna algorytm google brał pod uwagę wyłącznie liczbę linków zwrotnych, podczas gdy obecnie liczy się ich umiejscowienie. Należy dbać o to, aby link znalazł się na witrynie godnej zaufania i z dobrą historią w wyszukiwarce Google, wykluczone jest ich umieszczanie np. na farmach linków.

Pozycjonowanie się opłaca?

Pozycjonowanie – jak zacząć z Prestashop? Proces ten warto rozpocząć od znalezienia firmy godnej zaufania, która będzie w stanie przeprowadzić go bez jakichkolwiek błędów oraz zaniedbań, które w najgorszym razie mogą doprowadzić do wykluczenia witryny z listingu, a w najmniej dotkliwym przypadku ze znacznym obniżeniem jej rankingu. A jest o co walczyć.

Dobrze widoczna witryna w Google generuje bardzo duże zyski, gdyż potencjalni klienci są w stanie na nią trafić. Wielu początkujących przedsiębiorców źle rozumie ideę marketingu internetowe i polega przede wszystkim na artykułach sponsorowanych oraz reklamie wizualnej oraz ich pochodne. Tego typu działania dają co prawda duży efekt, lecz bardzo ograniczony. Można odnotować ogromną liczbę wejść, lecz konwersja jest rzadkością. Ponadto reklama tego typu jest także bardzo kosztowna i niewiele start-upów może sobie na nią pozwolić. Podczas pozycjonowania warto także dowiedzieć się, jak prawidłowo przeprowadzić konfigurację poczty dla PrestaShop – klienci darzą większym zaufaniem skrzynki pocztowe oparte na tej samej domenie co sam sklep.

Pozycjonowanie dla sklepów z gadżetami ogrodniczymi działających w sieci

Pozycjonowanie sklepu ogólnokrajowe i bez nastawienia na konkretny region jest przeznaczone dla firm, które działają przede wszystkim w sieci i osiągają swoje zarobki z uwagi na sprzedaż internetową we własnym sklepie. W takim pozycjonowaniu chodzi o zwiększenie widoczności witryny we frazach kluczowych bez ich rejonizacji. Frazy powinny dobrze pasować do wybranej podstrony i odpowiadać na pytanie zadane przez internautę. Wykluczone jest wybierane fraz szczególnie popularnych, które nie są w żaden sposób związane z zawartością danej podstrony.

Sklep z gadżetami – pozycjonowanie lokalne dla punktów stacjonarnych

W przypadku pozycjonowania lokalnego jest nieco inaczej. Działania nastawione na lokalne zwiększenie liczby klientów jest dedykowane dla firm opierających się przede wszystkim na sprzedaży bezpośredniej usług lub towaru, realizowanej np. w punktach stacjonarnych. Właśnie z tego powodu pozycjonowanie lokalne jest szczególnie popularne wśród właścicieli zakładów fryzjerskich czy kosmetycznych. W takim przypadku istotne jest łączenie fraz z regionem, miastem lub województwem czy nawet z dzielnicą, a także obecność wybranego punktu na mapie Google.

Fot. Zan/unsplash.com

Avatar

2 Komentarzy

Avatar
Oliwia 7 lutego 2022 o 12:20

Przyszłość firmy jej sukces lub porażka w dużym stopniu zależy od pozycjonowania strony, w tym przypadku warto odezwać się do agencji seo aby zrobili to bezbłędnie w innym przypadku można sobie tylko zaszkodzić. Pozycjonowanie stron www jest tak ważne ze względu na widoczność w sieci oraz tez budowanie relacji z klientem. Konkurencji w branży ogrodniczej jest bardzo dużo dlatego aby sklep przyniósł nam zyski musimy najpierw skupić się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.

Avatar
Filip 25 lutego 2022 o 14:16

Wydaje mi się, że sklep internetowy, który oferuje swego rodzaju „ułatwiacze życia”, powinna być nie tylko dobrze pozycjonowana, ale również prosta i przejrzysta w odbiorze. Proponowałbym audyt sxo, czyli w zasadzie to, czego potrzeba – SEO i UX w jednym, pakiet marzenie 😇. Uważam, że całkowicie niedopuszczalne jest, aby strony sklepów były nieintuicyjne, lub nawet odtrącające.

Napisz komentarz